Od kiedy e-Doręczenia dla JST ?
e-Doręczenia
W dniu 07 czerwca 2023 został opublikowany komunikat Ministra Cyfryzacji w sprawie określenia terminu wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej oraz udostępnienia w systemie teleinformatycznym punktu dostępu do usług rejestrowanego doręczenia elektronicznego w ruchu transgranicznym.
Regulacje ustawy o doręczeniach elektronicznych z dnia 18 listopada 2020 wprowadzają istotne zmiany w sposobie przesyłania dokumentów dla JST oraz ich jednostek organizacyjnych, a mają na celu usprawnienie procesu doręczeń oraz zapewnienie większej skuteczności i bezpieczeństwa komunikacji.
Ważnym aspektem, który należy wziąć pod uwagę przy wdrażaniu e-Doręczeń, jest posiadanie odpowiedniego systemu zarządzania dokumentacją jakim jest SIDAS EZD, który zapewnia nie tylko bezpieczne przechowywanie dokumentów, ale również umożliwia ich szybkie wyszukiwanie, udostępnianie i wysyłanie poprzez usługę e-Doręczeń, którą świadczy Poczta Polska jako Operator Wyznaczony. Bez systemu SIDAS EZD e-Doręczenia staną się bardzo dużym obciążeniem dla pracowników nie tylko urzędowych kancelarii ale również dla całych organizacji.
Zbliżający się termin obowiązku stosowania e-Doręczeń wymaga odpowiedniego przygotowania i wdrożenia rozwiązań technicznych. Niezwłoczne działania w tej kwestii przyniosą korzyści w postaci bardziej efektywnego i bezpiecznego procesu doręczania korespondencji elektronicznej.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń dot. e-Doręczeń ( link: Szkolenie ) oraz do bezpośrednich konsultacji dot. możliwości wdrożenia systemu SIDAS EZD zintegrowanego z e-Doręczeniami ( link: SIDAS EZD ) w Państwa organizacji. Kontakt : https://madkom.pl/kontakt/