Jak wdrożyć EZD w urzędzie?
Jedno, proste pytanie, a konkretnych odpowiedzi jak na lekarstwo. Korzystając z naszego doświadczenia postaram się odpowiedzieć na pojawiające się pytanie.
Ważnym, jak nie najważniejszym krokiem jest wybór najlepszego systemu dostępnego na rynku. Od tego zależy powodzenie całego przedsięwzięcia. System powinien spełniać oczekiwania oraz wymagania stawiane przez urząd a dostawca powinien wdrożyć system od A-Z.
W obszarze wdrażania systemów EZD w urzędach prym wiodą firmy dostarczające komercyjne rozwiązania na czele których stoi Madkom SA. Znamy doskonale swój produkt, mamy wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę. Wiemy w jaki sposób wdrożyć system, by funkcjonował w całym podmiocie, łącznie z jednostkami organizacyjnymi.
Profesjonalny dostawca zajmuje się instalacją oraz konfigurację systemu. Dostosowuje system do aktualnej struktury organizacyjnej, metodyki pracy, wewnętrznych regulacji i panujących zasad. Wybierając dostawcę oprogramowania warto zwrócić uwagę, w jaki sposób jest wdrażany system, czy i w jaki sposób świadczone jest wsparcie powdrożeniowe i opieka serwisowa.
Zanim wyłonimy dostawcę systemu EZD warto przemyśleć w jakim środowisku zainstalowany zostanie system. Czy będzie to infrastruktura własna urzędu, czy też jedno z rozwiązań „chmurowych”. Dostawca systemu powinien być gotowy, zarówno na instalację systemu w środowisku Klienta jak i poza nim.
Po podpisaniu stosownej umowy, w tym Umowy Powierzenia Przetwarzania Danych Osobowych, należy ustalić szczegółowy harmonogram wdrożenia systemu. Po jego zatwierdzeniu należy przystąpić do realizacji poszczególnych korków.
Krokiem, którego nie może zabraknąć jest instalacja oraz konfiguracja systemu. Dostawca powinien skonfigurować system na podstawie pozyskanych informacji z urzędu. Równolegle podejmowane są działania, które mają na celu integrację wdrażanego systemu EZD z systemami funkcjonującymi w urzędzie jak i systemami zewnętrznymi, takimi jak e-Doręczenia, ePUAP, PEF, GUS, itp.
W kolejnych krokach powinny zostać przeprowadzone szkolenia całej kadry, w podziale na grupy tematyczne. Po szkoleniach następuje uruchomienie systemu. Ważne by podczas uruchomienia systemu zapewniona została asysta, świadczona przez wykwalifikowanych kadrę dostawcy oprogramowana. Asysta podczas uruchomień jest jednym z najważniejszych elementów wdrożenia systemu EZD w urzędzie czy jednostce organizacyjnej. To na nią trzeba położyć największy nacisk.
Po uruchomieniu systemu kontakt z urzędem powinien przejąć zespół świadczący opiekę serwisową. Najlepszym rozwiązaniem jest wybór dostawcy, który posiada w swojej strukturze dedykowany zespół, zajmujący się opieką serwisową – tak jak Madkom SA.
W celu umówienia się na niezobowiązującą prezentację i dalsze omówienie procesu wdrożenia aplikacj/i SIDAS EZD w Państwa jednostce zapraszamy do kontaktu https://madkom.pl/kontakt/
Polecane wpisy
SIDAS Budżet – podział na zadania
Planowanie budżetu oraz tworzenie dokumentów uchwały budżetowej
Cyberbezpieczeństwo – co to jest? Gdzie się zaczyna?
Cyberprzestrzeń jest już codzienną sferą naszej ludzkiej działalności, bez której trudno byłoby wyobrazić sobie dzisiejszy świat.
Cyberbezpieczny Samorząd – wyszukiwarka wysokości grantów
Ile dofinansowania można uzyskać w ramach projektu Cyberbezpieczny Samorząd ? Wyszukiwarka wysokości grantów już uruchomiona !
Systemowe Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji – potrzeba…konieczność…obowiązek!
Potrzeba ochrony informacji może wynikać z wymagań biznesowych jak też wymagań prawnych więc w praktyce do tej kwestii należy podchodzić jako do obowiązku każdej organizacji.
EZD – system, koncepcja czy … filozofia?
Jeśli tutaj trafiłeś to z pewnością znasz skrót z tytułu tego artykułu – Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją – tak tłumaczy się to pojęcie.
SIDAS e-Rezerwacje
SIDAS e-Rezerwacje - intuicyjny i przyjazny moduł.
Czy darmowe zawsze oznacza „za darmo” ?
Darmowe rozwiązania fundowane przez rząd dla jednostek samorządu terytorialnego mogą być atrakcyjną opcją.
Cyberbezpieczny Samorząd – termin składania wniosków
Termin składania wniosków w projekcie grantowym Cyberbepieczny Samorząd upływa w dniu 13 października 2023 o godzinie 16:00.
Jak wdrożyć EZD w urzędzie?
Jedno, proste pytanie, a konkretnych odpowiedzi jak na lekarstwo. Korzystając z naszego doświadczenia postaram się odpowiedzieć na pojawiające się pytanie.
Cyberbezpieczny Samorząd – odpowiedzią SIDAS Cloud
Nowa usługa SIDAS Cloud oferowana przez Madkom SA idealnie wpisuje się w ramy projektu Cyberbezpieczny Samorząd, a jej sfinansowanie możliwe jest ze środków pozyskanych z grantu