E-doręczenia w SIDAS EZD
SIDAS EZD to kompleksowy system klasy EZD z zaimplementowaną obsługą e-Doręczeń opracowany specjalnie dla jednostek samorządu terytorialnego (JST), oferujący zaawansowane rozwiązania techniczne dla efektywnego zarządzania dokumentacją.
W kontekście technicznym, SIDAS EZD wykorzystuje nowoczesne technologie i architekturę, aby umożliwić JST pełną kontrolę nad procesami min. nad procesem e-Doręczeń. Oto kilka głównych cech technicznych SIDAS EZD:
- Architektura oparta na chmurze (opcjonalnie): SIDAS EZD działa w środowisku chmurowym, co pozwala na skalowalność, elastyczność i wysoką dostępność. Dzięki temu użytkownicy JST mogą korzystać z systemu z dowolnego miejsca i urządzenia, bez konieczności inwestowania w własną infrastrukturę.
- Bezpieczeństwo i poufność: SIDAS EZD zapewnia zaawansowane mechanizmy bezpieczeństwa, takie jak szyfrowanie danych, protokoły uwierzytelniania, podpisy elektroniczne i certyfikaty. Wszystkie dokumenty są chronione przed nieautoryzowanym dostępem i manipulacją, co zapewnia pełną poufność i zgodność z przepisami.
- Integracja z systemami dziedzinowymi użytkowanymi w JST: SIDAS EZD umożliwia integrację z istniejącymi systemami informatycznymi JST, takimi jak systemy podatkowe czy systemy finansowo-księgowe. Dzięki temu, dane mogą być automatycznie przekazywane między różnymi systemami, co eliminuje potrzebę ręcznego wprowadzania informacji i poprawia efektywność oraz skraca czas na procedowanie spraw.
- Automatyzacja procesów: SIDAS EZD oferuje możliwość automatyzacji wielu procesów. Można skonfigurować reguły i procedury, które automatycznie kierują dokumenty do odpowiednich odbiorców, generują powiadomienia i raporty, oraz wykonują inne zadania zgodnie z zdefiniowanymi scenariuszami. e-Doręczenia to jeden ze sposobów otrzymywania dokumentów wejściowych do SIDAS EZD inne to np. ePUAP czy pozostałe serwisy e-usług lub e-Doręczenia.
- Analiza i raportowanie: SIDAS EZD umożliwia generowanie różnorodnych raportów i analiz dotyczących procesów. Można śledzić statystyki dotyczące liczby dostarczonych dokumentów, czasu realizacji, typów dokumentów itp. Dzięki temu masz pełną kontrolę nad procesami, wydatkami i terminowością.
- Zgodność z przepisami prawnymi: SIDAS EZD spełnia wymagania prawne związane przepisami obowiązującymi JST. System posiada mechanizmy uwierzytelniania, podpisów elektronicznych oraz przechowywania dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami, takimi jak eIDAS, Instrukcja Kancelaryjna, KPA czy KPC.
SIDAS EZD to nie tylko technicznie zaawansowany system Zarządzania Dokumentacją dedykowany JST, ale również kompleksowe narzędzie wspierające samorządy w procesach zarządzania dokumentacją i procesami. Dzięki swoim zaletom technicznym, system ten przyczynia się do zwiększenia efektywności, bezpieczeństwa i zgodności JST z przepisami prawnymi.
Zapraszamy do kontaktu i organizacji niezobowiązującej prezentacji: https://madkom.pl/kontakt/
Polecane wpisy
SIDAS Budżet – podział na zadania
Planowanie budżetu oraz tworzenie dokumentów uchwały budżetowej
Cyberbezpieczeństwo – co to jest? Gdzie się zaczyna?
Cyberprzestrzeń jest już codzienną sferą naszej ludzkiej działalności, bez której trudno byłoby wyobrazić sobie dzisiejszy świat.
Cyberbezpieczny Samorząd – wyszukiwarka wysokości grantów
Ile dofinansowania można uzyskać w ramach projektu Cyberbezpieczny Samorząd ? Wyszukiwarka wysokości grantów już uruchomiona !
Systemowe Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji – potrzeba…konieczność…obowiązek!
Potrzeba ochrony informacji może wynikać z wymagań biznesowych jak też wymagań prawnych więc w praktyce do tej kwestii należy podchodzić jako do obowiązku każdej organizacji.
EZD – system, koncepcja czy … filozofia?
Jeśli tutaj trafiłeś to z pewnością znasz skrót z tytułu tego artykułu – Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją – tak tłumaczy się to pojęcie.
SIDAS e-Rezerwacje
SIDAS e-Rezerwacje - intuicyjny i przyjazny moduł.
Czy darmowe zawsze oznacza „za darmo” ?
Darmowe rozwiązania fundowane przez rząd dla jednostek samorządu terytorialnego mogą być atrakcyjną opcją.
Cyberbezpieczny Samorząd – termin składania wniosków
Termin składania wniosków w projekcie grantowym Cyberbepieczny Samorząd upływa w dniu 13 października 2023 o godzinie 16:00.
Jak wdrożyć EZD w urzędzie?
Jedno, proste pytanie, a konkretnych odpowiedzi jak na lekarstwo. Korzystając z naszego doświadczenia postaram się odpowiedzieć na pojawiające się pytanie.
Cyberbezpieczny Samorząd – odpowiedzią SIDAS Cloud
Nowa usługa SIDAS Cloud oferowana przez Madkom SA idealnie wpisuje się w ramy projektu Cyberbezpieczny Samorząd, a jej sfinansowanie możliwe jest ze środków pozyskanych z grantu