Kto musi korzystać z Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) ?
Biuletyn Informacji Publicznej to urzędowy publikator teleinformatyczny spełniający wymogi ustaw i rozporządzeń w szczególności ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Wszystkie podmioty wykonujące zadania publiczne mają obowiązek publikować informacja w serwisie BIP. Obowiązek ten wynika wprost z ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Informację publiczną udostępnia, zatem wyodrębniona jednostka organizacyjna, której obowiązkiem jest realizacja zadań publicznych.
Ustawa określa dokładnie które podmioty są zobowiązane do tworzenia i prowadzenia stron BIP oraz udostępniania informacji publicznej. Należy wyszczególnić:
- przedszkola
- szkoły
- uczelnie, pozostałe placówki oświatowe
- ośrodki pomocy społecznej
- instytucje kultury (teatry, opery, operetki, filharmonie, orkiestry, muzea, biblioteki, domy kultury, ogniska artystyczne, galerie sztuki, ośrodki badań i dokumentacji w różnych dziedzinach kultury)
- komendy straży pożarnej i policji
- jednostki badawczo-rozwojowe i zakłady opieki zdrowotnej
- gabinety lekarskie finansowane ze środków publicznych
- jednostki budżetowe
- zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze jednostek budżetowych
- organy władzy publicznej
- organy samorządów gospodarczych i zawodowych
- podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa
- podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego
- podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów
- związki zawodowe i ich organizacje oraz partie polityczne
- podmioty będące w posiadaniu informacji publicznych.
Jesteśmy autorem własnego systemu BIP, zbudowaliśmy go od podstaw z myślą o dostarczeniu narzędzia, które pozwoli realizować powyższym podmiotom założenia ustawy i jednocześnie będzie systemem prostym w codziennej pracy i przejrzystym dla użytkowników.
W przypadku pytań lub zainteresowania naszą ofertą zapraszamy do kontaktu telefonicznego 58 712 60 20 lub przesyłania zapytań drogą elektroniczną na adres mailowy: handlowy@madkom.pl
Polecane wpisy
Tryb EZD już wkrótce ?
SIDAS PZP na pierwszym miejscu !
Jest nam niezmiernie miło poinformować, że MADKOM SA stanął na najwyższym miejscu podium w plebiscycie - "Produkt Roku 2021" - zorganizowanym przez miesięcznik IT w Administracji.
SIDAS PZP można zakupić w ramach projektu Cyfrowa Gmina, a wydatki poniesione na zakup systemu będą wydatkami kwalifikowalnymi.
Systemy EZD oraz BIP wydatkami kwalifikowanymi w projekcie Cyfrowa Gmina
Jak podaje strona https://cyfrowagmina.info wydatki na zakup systemu klasy EZD i BIP będą wydatkami kwalifikowanymi w ramach projektu Cyfrowa Gmina !
Nowe wyzwania wraz z nowymi klientami: PPNT Gdynia, PSSE oraz Fundacją Gospodarczą.
Czy weryfikacja podpisu elektronicznego musi być kwalifikowaną usługą zaufania?
Gmina Szczebrzeszyn oraz Gmina Zwierzyniec dołączają do grona Klientów MADKOM SA.
Jak używać podpisu elektronicznego?
Jak stworzyć bezpieczne hasło?
Światowy Dzień Hasła - 07.05.2020