Kto musi korzystać z Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) ?
Biuletyn Informacji Publicznej to urzędowy publikator teleinformatyczny spełniający wymogi ustaw i rozporządzeń w szczególności ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Wszystkie podmioty wykonujące zadania publiczne mają obowiązek publikować informacja w serwisie BIP. Obowiązek ten wynika wprost z ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Informację publiczną udostępnia, zatem wyodrębniona jednostka organizacyjna, której obowiązkiem jest realizacja zadań publicznych.
Ustawa określa dokładnie które podmioty są zobowiązane do tworzenia i prowadzenia stron BIP oraz udostępniania informacji publicznej. Należy wyszczególnić:
- przedszkola
- szkoły
- uczelnie, pozostałe placówki oświatowe
- ośrodki pomocy społecznej
- instytucje kultury (teatry, opery, operetki, filharmonie, orkiestry, muzea, biblioteki, domy kultury, ogniska artystyczne, galerie sztuki, ośrodki badań i dokumentacji w różnych dziedzinach kultury)
- komendy straży pożarnej i policji
- jednostki badawczo-rozwojowe i zakłady opieki zdrowotnej
- gabinety lekarskie finansowane ze środków publicznych
- jednostki budżetowe
- zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze jednostek budżetowych
- organy władzy publicznej
- organy samorządów gospodarczych i zawodowych
- podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa
- podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego
- podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów
- związki zawodowe i ich organizacje oraz partie polityczne
- podmioty będące w posiadaniu informacji publicznych.
Jesteśmy autorem własnego systemu BIP, zbudowaliśmy go od podstaw z myślą o dostarczeniu narzędzia, które pozwoli realizować powyższym podmiotom założenia ustawy i jednocześnie będzie systemem prostym w codziennej pracy i przejrzystym dla użytkowników.
W przypadku pytań lub zainteresowania naszą ofertą zapraszamy do kontaktu telefonicznego 58 712 60 20 lub przesyłania zapytań drogą elektroniczną na adres mailowy: handlowy@madkom.pl
Polecane wpisy
Zmiana terminu wdrożenia e-Doręczeń !
W opublikowanym dzisiaj komunikacie Ministerstwa Cyfryzacji, ogłoszono przesunięcie terminu wejścia w życie obowiązku korzystania z doręczeń elektronicznych przez jednostki samorządu terytorialnego (JST) z 10 grudnia na 30 grudnia 2023 roku. Ta zmiana, będąca wynikiem konsultacji z podmiotami zobowiązanymi, daje JST dodatkowy czas na wdrożenie systemu e-Doręczeń.
SIDAS Budżet – podział na zadania
Planowanie budżetu oraz tworzenie dokumentów uchwały budżetowej
Cyberbezpieczeństwo – co to jest? Gdzie się zaczyna?
Cyberprzestrzeń jest już codzienną sferą naszej ludzkiej działalności, bez której trudno byłoby wyobrazić sobie dzisiejszy świat.
Cyberbezpieczny Samorząd – wyszukiwarka wysokości grantów
Ile dofinansowania można uzyskać w ramach projektu Cyberbezpieczny Samorząd ? Wyszukiwarka wysokości grantów już uruchomiona !
Systemowe Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji – potrzeba…konieczność…obowiązek!
Potrzeba ochrony informacji może wynikać z wymagań biznesowych jak też wymagań prawnych więc w praktyce do tej kwestii należy podchodzić jako do obowiązku każdej organizacji.
EZD – system, koncepcja czy … filozofia?
Jeśli tutaj trafiłeś to z pewnością znasz skrót z tytułu tego artykułu – Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją – tak tłumaczy się to pojęcie.
SIDAS e-Rezerwacje
SIDAS e-Rezerwacje - intuicyjny i przyjazny moduł.
Czy darmowe zawsze oznacza „za darmo” ?
Darmowe rozwiązania fundowane przez rząd dla jednostek samorządu terytorialnego mogą być atrakcyjną opcją.
Cyberbezpieczny Samorząd – termin składania wniosków
Termin składania wniosków w projekcie grantowym Cyberbepieczny Samorząd upływa w dniu 13 października 2023 o godzinie 16:00.
Jak wdrożyć EZD w urzędzie?
Jedno, proste pytanie, a konkretnych odpowiedzi jak na lekarstwo. Korzystając z naszego doświadczenia postaram się odpowiedzieć na pojawiające się pytanie.